poniedziałek, 12 sierpnia 2013

#10 Płatności zbliżeniowe.

Kiedy bank przysłał mi kartę debetową, którą można płacić także zbliżeniowo, niespecjalnie się ucieszyłam.

Jeśli ktoś ukradnie nam taką kartę, to bez problemu może nią zapłacić. Jest, owszem, limit jednej transakcji - 50 zł. Ale dziennego limitu ilości transakcji nie ma, z tego co mi wiadomo. Tak więc, zanim zorientujmy się, że nie mamy karty i zdążymy ją zastrzec, to z konta może zniknąć nam spora suma.

Co prawda nie mi, bo jak pisałam z jednym z wcześniejszych postów, na RORze, do którego przypisana jest karta bardzo rzadko mam więcej niż 50 zł. Tak więc jakoś udało mi się uciszyć moje lęki i zacząć używać wspomnianej wyżej karty, także płacąc nią zbliżeniowo - bo szybko.

W miejsce moich nie do końca racjonalnych lęków pojawił się za to realny problem. Środki, które powinny przy płatności kartą ubywać z naszego konta na bieżąco, w przypadku zbliżeniówki są ściągane nawet z kilkudniowym opóźnieniem. Tylko nieliczne sklepy są w stanie rozliczyć się z bankiem w czasie rzeczywistym.

Może się okazać, że mamy w wyniku tego bardzo błędne pojęcie o stanie swojego konta. Widzimy na koncie załóżmy 1000 zł, biegniemy kupić lodówkę, w międzyczasie ściąga nam zaległe płatności zbliżeniowe i przy kasie/ bankomacie okazuje się, że na koncie mamy tak naprawdę 700 zł.

A że bardzo nie lubię mieć błędnego pojęcia o stanie swojego konta - praktycznie nie dokonuję już płatności zbliżeniowych.

4 komentarze:

  1. To płacenie zbliżeniowe to niepotrzebny "bajer"... Skoro ktoś ma swoją kartę to przecież pin zna a co to za problem go wpisać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Płatności zbliżeniowe są bardo wygodne, gdyz wystarczy tylko jedno dotknięcie terminala i mamy uregulowaną płatność. Jak dla mnie jeszcze warte uwagi są szybkie przekazy pieniężne https://www.przelewy24.pl/szybkie-przekazy-pieniezne
    dzięki którym dosłownie w kilka chwil możemy przekazać płatność w bardzo bezpieczny sposób. Super sprawa dla osób ceniących sobie sprawne przesyłanie pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Same płatności zbliżeniowe czy ogólnie mówiąc bezgotówkowe to doskonały wynalazek. teraz gdy często podróżujemy za granicę to te rozwiązanie stało się jeszcze bardziej pożądane. Karta walutowa https://www.igoriacard.com/anonimowa-karta-dla-studentow ostatnio objęła nawet grupę studentów, aby oni także mogli korzystać z tych dobrodziejstw.

    OdpowiedzUsuń