czwartek, 17 października 2013

#25 Kaufland - gwarancja świeżości.

Niewiele rzeczy na świecie denerwuje mnie tak, jak przeterminowane produkty w sklepach spożywczych i drogeriach. Na szczęście mam nawyk sprawdzania daty ważności i kupienie czegoś 'po terminie' zdarzyło mi się chyba raz.

Sklepy Kaufland dają nam 'gwarancję świeżości'. Jeśli na półce znajdziemy przeterminowany produkt i zaniesiemy go do punktu obsługi klienta, to otrzymamy bon o wartości 5 zł do wykorzystania w sklepach sieci. Taki bon przysługuje nam raz dziennie, niezależnie od ilości znalezionych produktów.

Dlaczego sklep to robi? Moim zdaniem po prostu bardzo tanio kupuje sobie nasze milczenie. Gdybyśmy zadzwonili do SANEPIDu, to konsekwencje byłyby na pewno bardziej nieprzyjemne niż konieczność wypłacenia klientowi 5 zł w bonie. Produkty, które wskażemy, są usuwane ze sklepu błyskawicznie. Dlatego też nawet jeśli postanowimy jednak zadzwonić do SANEPIDu po odebraniu bonu, to kontrolerzy nie znajdą już żadnych nieprawidłowości. Nie zmienia to faktu, że nasz cel - czyli wyeliminowanie nieświeżego produktu zostaje osiągnięty. A skoro możemy otrzymać za to dodatkowo 5 zł na zakupy, to czemu nie?

Pozostałe oferowane 'gwarancje' dotyczą szybkiej obsługi przy stoiskach (np. z mięsem, wędliną, serami) oraz przy kasach. Jeśli nie wszystkie stoiska/kasy były czynne, a czekaliśmy dłużej niż 5 minut, to również przysługuje nam bon o wartości 5 zł. Mi nie zdarzyło się nigdy czekać dłużej, zresztą nie sądzę, żeby ktokolwiek tak naprawdę korzystał z tych dwóch gwarancji. Miałby stać w kolejce ze stoperem czy może przeglądać wraz z obsługą nagrania z monitoringu, żeby udowodnić czas oczekiwania?

2 komentarze:

  1. A mi się udało "zarobić" 5zł za stanie w kolejce jakies 10min, ponieważ jakis rok temu w jednym kauflandzie na opolszczyznie "zatrzymały się" wszystkie kasy, jakaś awaria zasilania czy coś takiego. Wiedziałam o tych bonach i poszłam do informacji, bez problemu ja i moja mama dostałyśmy bony ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tym, że dostaje się bon gdy za długo czeka się w kolejce to słyszałam ale o przeterminowanych produktach nie. Faktycznie tanio kupują sobie spokój.
    Pozdrawiam, Justyna :)

    OdpowiedzUsuń